Zaterdag 4 juli 215 6e dag - Reisverslag uit Châtellerault, Frankrijk van Marlijn - WaarBenJij.nu Zaterdag 4 juli 215 6e dag - Reisverslag uit Châtellerault, Frankrijk van Marlijn - WaarBenJij.nu

Zaterdag 4 juli 215 6e dag

Door: Chatellerault

Blijf op de hoogte en volg Marlijn

04 Juli 2015 | Frankrijk, Châtellerault

Beste mensen,

Vanmorgen ontbijt gekregen doch kon niet eten,alleen een kom thee gehad.
Kosten was een vrije gave.
Om 8.20 vertrokken richting St. Catherine de Fierbois op de weg daar naar toe begon het te regenen.
Wij zijn gestopt en hebben deze bui ondergaan,was niet noemenswaardig.
Hebben op boven genoemde plaats iets gegeten,was heerlijk.
Vannacht heb ik bezoek gehad van veel muggen naar aanleiding van het aantal muggen bulten.
Vandaag ging het fietsen voortreffelijk,heb nergens last van geen zadelpijn maar het klimmen gaat iedere dag beter,afstappen is ook iedere dag minder
Maure de Torraine een terrasje gepikt,was erg heet en dorstig weer.
Doorgefietst en niet goed opgelet dus verkeerd gereden ongeveer 5 km extra zomaar voor niks!!!

In Nautre kwamen we in een dorpsfeest terecht,wat verder gereden toen terug met de vraag of we water konden krijgen.
We kregen van de vrouw de bidons gevuld en een nieuwe fles water van 1 1/2 Liter.
Ondertussen met de man gepraat en aangegeven van mijn krampen in voeten kuiten,zijkant handen en ribbenkast was een sportcoach.
gaf aan een tekort aan zoeten en mineralen veel meer olijven ,noten en zoutjes eten en je zult zien zei hij.
Dit was een nederlands echtpaar dat daar woonde.al kange tijd.
Nu is de bewegwijzering goed.
Hebben wat gedronken in Dange Saint Romain.

Om 17.00 verder voor de laatste km naar Chatellerault.
We willen overnachten in een mobil-home op de camping aldaar.
Deze ligt aan de onderkant van de stad dus voor ons makkelijk bij vertrek.

Om 19.30 aangekomen en 78.5 km gefietst.
mobilhome was al wat ouder maar goed om in te wonen incl toilet en douche. En dat voor € 6.30 voor ons twee ,dus peanuts.

De beheerder had voor ons 2 pizza's besteld naar onze keuze.
OM 20.30 zaten wij buiten pizza te eten,gewoon heerlijk.
Veel buiten gezeten en genoten van alles om ons heen.
afgelopen nacht heeft het flink geonweerd en geregend.

• 10 Juli 2015 - 21:46

Lidwin:

Hoi Marlijn,

Wens jullie een aangename tocht en goed fietsweer!

Groetjes,
    Lidwin.

• 10 Juli 2015 - 21:47

Mieke :

Hallo marlijn, namens mieke de hartelijke groetjes. Fantastisch dat je weer op de fiets zit.
    En knap dat je met alle weersomstandigheden gewoon doorgaat.
    Groetjes uit heerlerbaan.
    Mieke en Miriam

• 10 Juli 2015 - 21:47

Mieke :

En knap dat je met alle weersomstandigheden gewoon doorgaat.
    Groetjes uit heerlerbaan.
    Mieke en Miriam