9e dag 27 mei 2014 - Reisverslag uit Méru, Frankrijk van Marlijn - WaarBenJij.nu 9e dag 27 mei 2014 - Reisverslag uit Méru, Frankrijk van Marlijn - WaarBenJij.nu

9e dag 27 mei 2014

Door: Marlijn

Blijf op de hoogte en volg Marlijn

27 Mei 2014 | Frankrijk, Méru

Beste mensen,

6.15 opgestaan, 6.55 helemaal klaar, gedoucht en ingepakt je krijgt het ritme steeds beter te pakken.
7.30 ontbijt, meer als voldoende.
Weer vandaag bewolkt en aan de koude kant.
Vandaag staan nogal wat heuvels op ons programma.
Vanmiddag heerlijk koffie gedronken, Roos en Hub bedankt was heerlijk als je het koud hebt..
Tijdje na onze koffiestop, kwam ons een nederlandse vrouw achterop, vroeg of ze een stukje kon meerijden, geen probleem.
We kwamen weer een heuvel tegen ,had eigenlijk te laat geschakeld door het kletsen, dus het laatste stukje uit het zadel en die meid had lol.
Schakelen was geen optie.
Maar totaal geen probleem, het fitnes wat ik de laatste maanden heb gedaan was niet voor niets, zal ik mee door blijven gaan.

Na de middag stop verderr gereden met z'n drieen, weer een berg omhoog.

Na enkele meters had onze meereidster ook een grote pech ketting dubbel en een spaak uit de velg getrokken.
We hebben gezorgd, dat er iemand stopte met een grote auto die haar kon
verder helpen.
Hebben haar sterkte en veel succes gewenst en zijn verder gereden.

Deze dag zullen we eigenlijk niet vlug vergeten.
Anke gaf vanmorgen aan toch last van haar re heup en knie te hebben
afgelopen maandag gevallen met fiets.

Slaapplaats is vandaag 4 km van de route, moeite moeten doen om het te vinden, niemand maakte open.
Was ondertussen al 18.00 geweest en nog geen slaapplek.
Iemand aangesproken voor hulp, stonden naast een huis van de burgemeester die deze plek verhuurde.
Vrouw van mairie kwam eraan en durfde zich € 120 te vragen voor 1 nacht.

Wij weer verder, maar nog steeds zonder slaapplaats.
Ondertussen was duidelijk dat we zo vlug mogelijk op de route moesten komen.
ondertussen weer hulp gevraagd en deze hebben ons een adres gegeven van een manege in Tacognieres.

Was aan het regenen en de tempratuur was niet zo aangenaam.
Had me handschoenen aangetrokken en daarmee ging het voor mij wel weer.
Anke had het heel erg koud.
Op de manege aangekomen was het 20.00 uur.
We waren erg moe kil en koud, maar een douche doet wonderen.
Vandaag 84 km gefietst.
Anke gaf aan veel pijn te hebben in haar knie en niet meer verder te willen.

Dit was voor mij onacceptabel, wat dan door je heen gaat onvoorstelbaar.
Wilde verder maar niet alleen maar Anke wilde ik ook niet alleen laten dat hadden we elkaar beloofd.

Heb hier zoveel in geinvesteerd, fitness, fietstraining, tijd en wat niet meer.
Nadat we beiden gekalmeerd waren hebben we overlegd wat te doen.
Onze mannen waren bereid ons op te komen handelen, dit moest op een grotere plek zijn.

• 05 Juni 2014 - 14:01

John Huynen :

Hallo Marlijn,

Ik had van Gerrit over je blog gehoord en heb je enkele dagen gevolgd.
    Vind het heel spijtig dat je deze reis vroegtijdig hebt moeten onderbreken, zeker omdat je je zo goed voorbereid had. Ik zit nu hier met Mam te lezen en hoor dat je in de toekomst toch nog eens samen met Gerrit wilt gaan. Wens je daar nu al heel veel succes bij en hoop dan dat je avontuur werkelijkheid zal worden.
    Vele groetjes van Mam en John ook natuurlijk aan Gerrit

DoeiDoeiii