8e dag 26 mei 2014 - Reisverslag uit Moyvillers, Frankrijk van Marlijn - WaarBenJij.nu 8e dag 26 mei 2014 - Reisverslag uit Moyvillers, Frankrijk van Marlijn - WaarBenJij.nu

8e dag 26 mei 2014

Door: Anke en Marlijn

Blijf op de hoogte en volg Marlijn

26 Mei 2014 | Frankrijk, Moyvillers

Beste mensen,,

Vandaag om 6. 00 opgestaan, toen ik naar buiten keek was het grijs miezerig weer.
lekker ontbijt.
Deze dame heeft ons met rust gelaten, terwijl we toch gebruik hebben kunnen maken van tuin en wasmolen.
Mooie plek die chambre d'hote van Marie-Jo Nauwynck in Moyvillers,
1 rue de Lamorlaye Moyvillers tel (+31)0671212403.

Vanmorgen zaten we om 8.00 op de fiets.
Ondertussen was het aan het regenen
Hele dag geregend in alle gradaties!! Was echter niet koud, maar regen zorgt ervoor dat je koud krijgt.
Enkele klimmetjes gehad vandaag 3 km van 7% en dan 2 km van 7%.

Om 15.45 bij touristique bureau in Meru voor reserveren van slaap plek in Henonville-toute complet..Mooie stempel gekregen.

Uiteindelijk chambre d'hote gekregen in Meru, konden daar terecht om 17.00.
Besloten om vandaag niet verder te gaan 60 km gereden.

Die Gegend hier ist wunderschoen und huegelig. Die kleinen Orte haben Charme und die alten Haeuser aus Bruchstein vermitteln einen zeitlosen Charakter. Viele von ihnen sind mit Blumenkaesten dekoriert...das macht echten Flair. Aber trotz all der Pracht, es war heute nass und passend dazu grau in allen Schattierungen. Trotzdem haben wir zwei wieder viel miteinander erzaehlt und gelacht. Ist das beste Gegenmittel beim Fietsen durch den Regen.
Mama und Papa, mir geht es gut - habe mich gestern Abend ueber euren Anruf gefreut. Marlijn auch.

• 26 Mei 2014 - 20:38

Dora Lemaire:

Hallo Marlijn en Anke,
    Wij maar denken , die zitten zeker lekker in de zon !!
    Hier is het weer niet slecht , maar ook een dag mooi en dan de volgende dag weer miezerig.
    Maar dat wisten jullie ook. Ik vermoed dat als jullie nog iets meer naar het zuiden zakken , het weer ook beter wordt. maar het lijkt dat er echt overal verandering aan de gang is. We hebben het in 57 jaar dat ik in de Ardenne niet meegemaakt, dat er geen sneeuw was. Hier heeft het maar 1 x -4°C gevroren.
    Ook het voorjaar was vreemd en nu ook weer warm met zo'n 18 graden , maar dan iedere keer regen er doorheen.Wens jullie het beste en een goede verdere "roetsch" naar St Jacques de Compostelle.
    Een stevige pakkerd voor jullie beid, tot morgen en " mafse !!"

dora & Frédérick

• 26 Mei 2014 - 21:17

Jan & Miriam:

Hallo pelgrims onderweg, het gaat lekker zo te lezen. Goed het ritme te pakken. En jullie zitten nu goed op de route en vroeg in het zadel :) Mooie plek bij Meru. Gaat goed ook met de zadelpijn en spierpijn? En al weer een week onderweg he. Wat gaat dat hard. Leuk dat jullie het samen goed naar de zin hebben en genieten van alles wat je onderweg tegenkomt! Hoop dat het weer wat beter wordt voor jullie.
    wij hebben gelukkig de laatste 4 dagen mooi weer. Wel bewolking, maar de zon komt af en toe door. Zalig fietsweer en wij zijn al kang blij dat het na dik 2 weken niet meer regent en we geen tegenwind meer hebben :) ' s Nachts regent het wel behoorlijk, maar dat mag.
    We zijn vandaag aangekomen in Bayonne. Hebben de kustroute genomen, verlengd met de Voie du Littoral. Prachtige route. We nemen morgen een rustdag, gaan we naar Biarritz en dan hopen we woensdag naar st. Jean Pied de Port te fietsen als alles goed gaat. Dan begint de volgende fase van ons avontuur. We zien hiervanuit onze hotelkamer al de voorlopers van de pyreneeen. Prachtig!
    Mooie avond voor jullie en voor morgen weer bonne route.
    Groetjes Jan & Miriam

• 26 Mei 2014 - 21:28

Mirjam:

Nou dat is even andere koek dan vorige week maandag! Wat hadden we toen mooi weer!
    Jullie schieten goed op, jullie gaan zo te lezen gestaag door net als de regen, maar hopelijk wordt het weer snel beter. Klinkt uit Ankes beschrijving als een mooie omgeving, moet leuk zijn om het landschap en de huizen zo geleidelijk aan te zien veranderen.
    Fiets ze!

• 26 Mei 2014 - 22:32

Ger:

En zelfs door de regen, prima dames. Laat je niet weerhouden, het kan allemaal wel nog erger.
    Er komen beslist ook nog mooie fietsdagen aan.
    Heb bewondering voor hoe jullie de eerste week al aangepakt hebben.
    Dus voor de eerste week; cum laude geslaagd.

• 26 Mei 2014 - 23:26

Ger:

weerbericht van weerman ger

Waar jullie zitten is het morgen nog wisselend bewolkt, af en toe zon enbuien. Temperatuur zo'n 17- 18 graden, in buien uiteraard koeler. Woensdag en donderdag beloven droger te worden met opklaringen.
    En nou maar hopen dat de weerman zijn gelijk krijgt. De wind is morgen kracht 3, wat wel meevalt, zolang hij niet pal tegen is. Sterkte

• 27 Mei 2014 - 11:48

M. + H. Classen:

Hallo Ihr Beiden,
    Anke & Marlijn,

haben Euren Reiseverlauf verfolgt.
    Wir freuen uns das es Euch gut geht,
    wünschen Euch eine gute Weiterfahrt.

Liebe Grüße

Mama & Papa

M.& H.

• 27 Mei 2014 - 19:07

Mariet:

Beste Anke en Marlijn,

Mooie verhalen.:)

Fiets zo door....

Heb je iets aan de fitnis training gehad.(als voorbereiding?)

Groeten van Mariet ( fitness in Simpelveld)

• 27 Mei 2014 - 20:21

Arno G:

hallo jullie 2

ik heb net ff alle foto's bekeken . ziet er goed uit zo zie je nog wat van de wereld
    goeie reis verder gr arno wahlwiller

• 27 Mei 2014 - 23:16

Wil V.d.Berg:

Hallo Fietsmakkers,
    Ik heb al verschillende verhalen van diverse mensen gelezen en tevens jullie prachtige foto's bekeken.
    Een mooie omgeving waar jullie doortrekken, zowel qua natuur als gebouwen.
    Ik hoop voor jullie, dat het zo verder goed mag verlopen. Jullie hebben gelukkig nog niet lek gereden he?
    Alle spulletjes bij jullie of zoeken jullie dan hulp onderweg? Als ik jullie verslagen zo lees en nu ook de foto's fiets ik in gedachten met jullie mee en waarschijnlijk nog meerdere mensen. Grappig hoor zo'n reisverslag en prima om alles zo te volgen. Vandaag was hier grijs weer, nat, nat en nog eens nat bah. Zelfs de hond had er geen zin in om naar buiten te gaan. Hopen dat het gauw weer opklaart.
    Ik wens jullie beide een goede voortzetting van de reis.
    Und Anke auch viel spass mit diese fahradreise.

Marlijn tot gauw weer, groetjes aan jullie beiden.
    Van Wil