4. Tag, 22.mei von Mons Belgie naar Valenciennes - Reisverslag uit Valenciennes, Frankrijk van Marlijn - WaarBenJij.nu 4. Tag, 22.mei von Mons Belgie naar Valenciennes - Reisverslag uit Valenciennes, Frankrijk van Marlijn - WaarBenJij.nu

4. Tag, 22.mei von Mons Belgie naar Valenciennes

Door: Anke en Marlijn

Blijf op de hoogte en volg Marlijn

22 Mei 2014 | Frankrijk, Valenciennes

Nach einer guten Nacht im Konferenzraum der Jugendherberge und einem reichhaltigen Fruehstueck sind wir von Mons gegen 08.35 Uhr in Richtung Valenciennes losgefahren. Wir hatten eine tolle Tour entlang Kanaele. Wir hatten eine angenehme Radeltemperatur, Sonne und kleine Woelckchen...Kurz vor Valenciennnes haben wir eine kleine Regenpause eingelegt...aber auch in dieser kurzen Zeit hatten wir die Augen ueberall. Haben entdeckt, dass DUEREN Partnerstadt der Universitaetsstadt Valenciennes ist.
Wir zwei haben heute richtig Spass und haben eine Menge zu Lachen...jetzt macht die Marlijn weiter.

Het is fijn als je de slag bijna te pakken hebt hoe je alles moet regelen, voor een slaapplaats.
toerist bureau en daar kamer , we hebben een mooi hotel gevonden, les

Arcades, midden in de stad Valenciennes, met de tram onder het hotelraam.

Vandaag niet zolang doorgereden en toch 53 km gereden.best tevreden met het resultaat!

Straks gaan we proberen om foto's bij de verslagen te krijgen.

• 22 Mei 2014 - 20:31

Jan & Miriam:

Hallo Marlijn & Anke, Jullie hebben al goed de "schwung" te pakken. Leuk om te lezen. En het plezier is minstens zo belangrijk :) Fijn dat het begin van het avontuur zo goed verloopt.
    Wij zitten nu in Soulac-sur-Mer aan de Atlantische kust. Mooie fietsroute. De afgelopen dagen was het weer bar en boos. Veel regen en (tegen) wind. Mijn remmen heb ik moeten vervangen, waardoor we gister maar 30 km hebben kunnen fietsen. Maar een rustdag van gemaakt.
    Jullie een goede nacht toegewenst en morgen weer een mooie en ontspannen fietstocht.
    Bonne route :)
    Groetjes van Jan & Miriam

• 24 Mei 2014 - 12:21

Wil V.d.Berg:

Hallo fietsdames Marlijn en Anke,
    Spannend en verrassend om te lezen hoe jullie beiden zoal verder trekken.Je zullen ervaren, dat je onderweg zoveel meer ziet op de fiets, dan met de auto. Dan kan ik me nog goed herinneren van de fietstochten die wij vroeger hebben gedaan in o.a. Engeland.De kleinste details vallen je op, maakt w.s. snel contact met mensen en je dag lijkt ook veel langer.
    Het is te hopen voor jullie, dat je aardig goed fietsweer houd.Bij regen is het oppassen voor van alles en nog wat en jullie hebben ook natuurlijk te maken met je gewicht aan bagage.Ik ga via de kaart proberen jullie route eens op te sporen, want met de fiets is het een ander verhaal, dan met auto of degelijke.
    Hier thuis zijn plannen geboren om met de oldtimers brommers naar Frankrijk te gaan rijden, ben benieuwd hoor!
    Ik wens jullie beide heel veel fietsplezier toe und wenn sie beide zuruckkommem, dan sprechen sie Marlijn gut Deutsch, nicht?
    Gute fahrplan und bis wiederhoren.

groetjes van Wil

• 24 Mei 2014 - 14:40

Christian Lennartz:

Hallo Mama und Marlijn,

Hoffe euch gehts gut?!
    Soo ich fahr jetz trainieren!
    Wünsche euch weiterhin eine gute Fahrt und immer eine handbreit Luft im Reifen
    Liebe Grüße
    Ps. Wo bleiben die Fotos?!

• 25 Mei 2014 - 08:06

Lea:

Hallo fietssterren,

het weer zit toch echt helemaal mee he? Geweldig dat jullie zo genieten van alles en van elkaar.
    Vandaag mijn eerste markt in Heerlen. Zal vreemd zijn zo zonder mijn maatje.
    Lieve groetjes lea