3e dag 21 mei - Reisverslag uit Bergen, België van Marlijn - WaarBenJij.nu 3e dag 21 mei - Reisverslag uit Bergen, België van Marlijn - WaarBenJij.nu

3e dag 21 mei

Door: Marlijn

Blijf op de hoogte en volg Marlijn

22 Mei 2014 | België, Bergen

Allereerst iedereen heel hartelijk bedankt voor de tel, cadeautjes in welke vorm dan ook.
wij hebben daar van genoten.
Hebben wat opstart problemen met de blog, maar dat zal wel loslopen denk ik.
6.00 opgestaan en 7.30 ontbijt gemaakt, was nogal primitief, maar wel genoeg.Om 8.30 vertrokken richting Mons.
Bewolkte dag mrt af en toe een drupje, regen heeft niet doorgezet.
Heerlijk fietsweer.
De weg gezocht nasr het Brussel-Charleroi kanaal vanuit de stad charleroi was echt zoeken.
Maar toch gevonden, mooie taferelen onderweg.
Vele ganzen met jongen erg mooi en een schitterend rustig landschap zo langs het water fietsen.

Tussen Charleroi en Mons zijn vele kanalen, dus her verijden gaat heel makkelijk.Natuurlijk is ons dat ook gebeurd.
Vandaag langs het B.Ch. kanaal gereden en opeens was er een groot gebouw, ascenseur noemen de fransen dat.
Blijkt een soort sluis te zijn waar schepenn omhoog worden gebracht door middel van een soort lift.heel indrukwekkend maar ook mooi.
Wij stonden daar boven en moesten dar beneden verder rijden, ongeveer 350 meter hoogte verschil en niets aangegeven.

wij zijn om 18.30 aangekomen in Mons we wilden overnachten in Auberge de Jeunese in Mons.
Gaan vragen echter alles vol.
Doorverwezen naar beneden aan de berg 2 hotels en Ibis, alles vol.
Terug naar Auberge en Anke heeft goed gepraat. Wij slapen in een conferentie ruimte op 2 matrassen.

geen kosten, allen het onbijt betalen.
vandaag 84 km gereden.

• 22 Mei 2014 - 08:00

Ine:

Wat leuk om je verhalen te lezen en fijn dat de reis voorspoedig verloopt, heb je ook al foto's gemaakt? Schrijf je iedere dag een stukje? Goede reis verder en veel plezier samen. Groetjes, Ine

• 22 Mei 2014 - 10:16

Mirjam:

Goed zo dames, al heel wat kilometers afgelegd en al veel ervaringen rijker! Lass heute wieder knacken!!!

• 22 Mei 2014 - 13:27

Jose :

Ik vind het waanzinnig knap van jullie, zo een onderneming, maar ook erg leuk om te doen! Dus ook veel genieten van de mooie dingen die jullie gaan zien, en de ontmoetingen met aardige, lieve mensen onderweg. Vandaag, 22 mei ben ik weer op de vaste plek ivm de verkiezingen voor Europa, en we kunnen het ook maar net af zonder jou. Volgende keer ben je er weer gewoon bij ! Nou, een goed vervolg voor de rest van de reis, julle worden gevolgd.

• 22 Mei 2014 - 14:16

Lidwin:

Heel leuk om jullie fietstocht zo op de voet te kunnen volgen! Blij dat alles goed verlopen is tot nu toe.
    Hoop dat het een hele mooie reis voor jullie wordt waar jullie nog lang met plezier op terug kunnen kijken.
    Groetjes,
    Lidwin.

• 22 Mei 2014 - 18:06

Arno G:

hoi marlijn en anke .
    dat is leuk om te horen wat je onderweg allemaal mee maakt , zeker waneer je met de fiets onderweg bent. veel succes op jullie verdere trip ... groetjes uit wahlwiller

• 23 Mei 2014 - 21:28

Toon En Elly Becholtz:

Hallo dames. Wij volgen jullie op jullie reis. En we vinden het fantastisch om zoiets te ondernemen. Jullie maken zoals ik zie ontzettend veel mee. En wij wensen jullie uiteraard ontzettend veel succes op jullie verdere reis. En wees voorzichtig.

Toon en Elly Becholtz