Donderdag 2 juli 2015 4e dag - Reisverslag uit Château-Renault, Frankrijk van Marlijn - WaarBenJij.nu Donderdag 2 juli 2015 4e dag - Reisverslag uit Château-Renault, Frankrijk van Marlijn - WaarBenJij.nu

Donderdag 2 juli 2015 4e dag

Door: Marlijn

Blijf op de hoogte en volg Marlijn

07 Juli 2015 | Frankrijk, Château-Renault

Beste mensen,

7.00 opgestaan en ontbijt genomen
Vertrek ri Chateau-Renault ,wat ons einddoel voor vandaag zal zijn.
Weer het probleem om de stad uit te komen.
We zitten in het noorden van de stad, en we moeten eruit in het Oosten.
Stonden aan een stoplicht en kregen hulp van een fietsrenner.
Deze heeft ons de stad uitgeleid zo"n 10 km.

Zeer vriendelijke behulpzame mensen,daar kan men in Nederland nog een voorbeeld aan nemen.
Even een pauze in Chateau Rocembeau,11.15 weer verder.
Flinke klim omhoog, nog 1 bordje gezien van St Jacques de Compostella.
Daarna niets meer!!

Het kwartje was weer gevallen, we zaten verkeerd,wel een schitterend landschap.
Stuk grote weg en we zaten weer op de goede route.
Zitten weer op de route maar geen bordjes van St Jacques nu ri Ambloi
17.30 in Chateau-Renault
bureau touristique en hotel de ville gesloten,wat nu.

Op een terras iets gedronken en het probleem aan de ober voorgelegd, na 10 min hadden we een kamer en ook nog niet zo duur .
Daarna iets gegeten.
Vandaag hebben we 45 km gefietst

• 07 Juli 2015 - 09:28

Adry Weijenberg:

Succes Marlijn! Het lijkt wel of je aan de Tour de France bent begonnen :-)
    Groetjes uit Nijswiller!

• 07 Juli 2015 - 10:28

Dora Lemaire:

Hallo Marlijn en ...., ja ik zit hier met je mee te transpireren ; ik ken die omgeving zo goed en met die hitte , een echte kruisweg.
    Maar je bent fanbtastisch , je hebt je woord aan HEM gegeven en je bent een mens van het WOORD.
    Gelukkig dat er nog doorbijters zijn, ik zie nu ook het resultaat van 9 jaar doorbijten. Je weet met wie en wat ik bedoel. Gisteren lag ik lekker, met mijn 80 jaar oud, in een opgeblazen boot in het meer van Butgenbach en Frédérick zwom er voor en trok zo de boot door het meer( een goede zwemmer) .
    en 2 uur lang. Lag te mediteren en toen dacht ik aan jullie en was aan het meetrappen met jullie , maar ik lag lekker in het meer en had zo graag wat van die koelte aan je meegegeven. Voor je problemen met darmen enz , vergeet geen houskool tabletten of poeder (in de aphoteek te krijgen= charbon de bois of carbolactanose in het frans ) en groene of witte klei. Een koffielepel in een glas en het water bovenop drinken. Eet niet teveel sla enz.
    Sterkte en ...een flinke pakkerd van ons twee, aan Ger ook de groeten , want ik weet dat hij meeleest, we hebben elkaar al gemaild.
    dora

• 07 Juli 2015 - 10:32

Dora Lemaire:

Hallo Ger en Marlijn ,

Er zou een gps zijn voor fietsers, met batterij om op te laden. Dat zou je het leven kunnen vergemakkelen.Vooral alles staat natuurlijk in het frans aangegeven. Voordee, als je 4 talig bent !!
    Veel liefs dora

• 07 Juli 2015 - 11:01

Mathilde Thelen:

Hallo marlijn en wil
    Knap van jullie deze reis in deze hitte .
    Marlijn je moet niet meer achter je kijken, maar met de neus vooruit en deze keer lukt dit beslist .
    de groetjes van wim en mathilde

• 07 Juli 2015 - 11:21

Manuela Delnoy:

Hoi Marlijn,

ook een kort bericht van onze kant. Wat knap van je dat je zo doorzet en dat in die hitte. We missen je vreselijk en de kindjes vragen geregeld naar je. Ik zal je binnenkort nog eens een foto van de kinderen sturen. Als stimulans. Veel succes en tot gauw.

liefs Manuela, Maurice, Giulia, Paolo en Dante

• 07 Juli 2015 - 21:32

Annemie En Gerard Den Ouden:

Hallo Marlijn en Wil,

Wij waren aangenaam verrast te lezen dat jullie de afgelopen jaar afgebroken reis, voortgezet hebben.
    Vervelend dat de temperatuur zo hoog is, wij hopen voor jullie dat het wat afkoelt.

Alle respect en heel veel succes wensen jullie

Annemie en Gerard den Ouden

(wij blijven jullie volgen)

• 07 Juli 2015 - 21:44

Lea:

Fijn dat jullie zo veel hulp krijgen.

• 07 Juli 2015 - 22:51

Miriam:

Hallo Marlijn,
    Knap van je dat je je fietstocht voortzet! Heel veel succes met fietsen en geniet ook vooral van het onderweg zijn. Buen camino!
    Groetjes, Miriam