Dinsdag 14 julie 2015 16 e dag - Reisverslag uit Onesse-et-Laharie, Frankrijk van Marlijn - WaarBenJij.nu Dinsdag 14 julie 2015 16 e dag - Reisverslag uit Onesse-et-Laharie, Frankrijk van Marlijn - WaarBenJij.nu

Dinsdag 14 julie 2015 16 e dag

Door: marlijn

Blijf op de hoogte en volg Marlijn

14 Juli 2015 | Frankrijk, Onesse-et-Laharie

Beste mensen,

Vandaag is nationale feestdag in Frankrijk, weet niet hoe dit voor ons gaat uitpakken.
Maar om 6.00 opgestaan en om 7.40 vertrokken naar Dax.
Zo rond de 60 km.
De eerste dagen van onze trip hebben we enkele inrij dagen gepakt en toen iedere dag meer, zodat we op het einde van de trip ook wel ergens een extra dag kunnen blijven.

Ontbijt gisteren gekregen ,stokbrood was goed hard,maar toch iets ervan gegeten en een kom thee.
We waren net vertrokken kregen we toch een heuvel voor onze kiezen daar zeg je U tegen en dat op de franse nationale feestdag en ook nog met weinig in de maag.
In Esperon bij de bakker iets te eten gehaald en in de koffiebar met koffie lekker opgegeten.

De bakker heeft voor ons een slaapplek gereserveerd in Dax moeten om 14.00 daar zijn.
Moeten we even nog goed doortrappen.

We komen Dax vanuit het noorden binnen en onze slaapplek is in het zuiden dus dwars door de stad.
Op de hoek van de rue d'asprimont stond me toch Miriam uit Amsterdam, was een zeer leuk verrassing.
Zij vertelde dat zij ook op dezelfde slaapplek verbleef als ons.

Bij Miriam gedoucht daar de receptie gesloten was, en toen de stad in om te eten en wat te bezichtigen. De kathedraal van de Notre Dame in Dax bezichtigt en het verbijsterende was dat de Timpaan aan een zijkant in de kerk stond.

Normaal gesproken is de Timpaan(hoofdportaal) de hoofdingang , in Dax hebben zij deze binnen gezet om verwering te voorkomen.
Vandaag hebben we 50 km gefietst.

Zijn om 17.30 terug naar de slaapplek gegaan en gegeten daar.
voorgerecht rauwkost en koude schotel, garnalen ,slakken.
vleesspies (niet gegeten
groente