5e dag 23 mei 2014 - Reisverslag uit Valenciennes, Frankrijk van Marlijn - WaarBenJij.nu 5e dag 23 mei 2014 - Reisverslag uit Valenciennes, Frankrijk van Marlijn - WaarBenJij.nu

5e dag 23 mei 2014

Door: Anke en Marlijn

Blijf op de hoogte en volg Marlijn

25 Mei 2014 | Frankrijk, Valenciennes

Hallo alle miteinander,
zuallererst einmal moechten wir euch mitteilen, wie schwierig es ist, in den verschiedenen Unterkuenften einen Internetanschluss/Wifi zu haben. Daher koennen wir nur alle 2 bis 3 Tage schreiben.
Aus Valenciennes kamen wir am Freitagmorgen so gegen 8.15 gut raus. Im laufe des morgens trafen wir auf den Original-Jakobsweg in Richtung Cambrai. Unterwegs haben wir uns lecker mit Baguette versorgt (Bei einem Boulanger der noch sein Werk so richtig versteht). Dann noch einen Capuccino auf dem Wege, und wir zwei waren gut in Fahrt.

De gekochte baguete hebben we op de trappen van kerk in Bantigny genuttigd, met noten en vanalles wat we bij hebben.Soms is het meer maar ook weiniger.
Het is allemaal heel erg simpel en primitief maar we genieten van ieder moment.
Daarbij is het niet zo, dat het vakantie is, maar wel reizen op een manier die ons bevalt.
Na onze middagspauze op naar Cambrai, daar hebben we de kathedraal bezichtigd. Mooie stempel ontvangen.

Bij het bureau touristiqe hebben we een slaapplaats georganiseerd.Zijn verder gereden naar onze slaapplaats in Les Rues-des Vignes. In een klein dorpje aan het kanaal van St. Quentin.

Het landschap is glooiend en oneindig groot, word veel graan verbouwd.

• 25 Mei 2014 - 20:40

Dora Lemaire:

Lieve Marlijn en Anke ,

Ik volg jullie iedere dag en heel goed , want zo'n 20 jaar heb ik al deze streken ieder jaar 6 weken lang bezocht. Fernand was professeur en dus 2 maanden vakantie en ieder jaar waren we in Frankrijk. De Fransen zeiden tegen osn : "Jullie kennen Frankrijk beter als ons". Wij gingen ook zo graag , zo mar weg en snuffelden in alle dorpjes en muséums naar alles wat met kunst te doen had en waren dol op die echte gezellige oude dorpen. De eerste reizen waren in 1964. Dus sinds dien wel veel ook veranderd. Jullie zullen toch ook wel heel wat anekdotes mee maken .Je ziet met de fiets veel meer dat met de auto en te voet nog meer. Wens jullie heel veel sterkte en plezier. Zingen maar van " je hela hola houd er de moed maar in " Ik brand kaarsen voor jullie voor mijn Icônes , weet dat "Hij" bij jullie is!! Verheurg me op jullie volgend verslag , fiets zo met jullie mee.Ich hoffe das Marlijn es Dir übersetzen kann Anke , auch für Dich viel "Glück" Be happy *Dora & Frédérick